Zeleno in modro oblikovana geometrijska figura, sestavljena iz diamantov, razporejenih v vzorcu.
Olimpijski marketing

Pravilo 40: Komercialna uporaba športnikov

Ob vsakokratnih olimpijskih igrah se opredeli olimpijsko obdobje, v katerem je uporaba olimpijskih simbolov in pravic dovoljena izključno uradnim sponzorjem olimpijskih iger in TOP-partnerjem Mednarodnega olimpijskega komiteja.

Pravilo 40

Pravilo 40 (Rule 40) je del Olimpijske listine, ki je zasnovano z namenom zaščite ekskluzivnih pravic uradnih olimpijskih in paralimpijskih sponzorjev. Pravilo opredeljuje uporabo športnikov ter njihovih fotografij in dosežkov v komercialne namene v olimpijskem obdobju. Pravilo 40 se nanaša na vse udeležence olimpijskih in paralimpijskih iger (športnike, trenerje, uradne osebe).

Prepoved kakršnekoli nepooblaščene uporabe podob in imen slovenskih športnikov – olimpijcev ter olimpijskih simbolov in terminologije velja za podjetja, ki niso uradni sponzorji Olimpijskega komiteja Slovenije, v vseh obdobjih. Podjetja, ki niso uradni sponzorji OKS-ZŠZ, v svojih trženjskih aktivnostih ne smejo uporabljati olimpijskih športnikov, olimpijskih simbolov ali olimpijske terminologije. Tovrstna prepoved vključuje tako uporabo besede »olimpijski« ter izraze, kot so »olimpijske igre« ali »olimpijski prvak« kot zaščitenih olimpijskih simbolov.


Kdo lahko uporablja olimpijske simbole?

  • Olimpijski sponzorji in imetniki pravic za prenose: nacionalni olimpijski komite izda dovoljenje za uporabo podobe športnikov in drugih članov olimpijske reprezentance v okviru vnaprej odobrenih tržno-komunikacijskih aktivnosti. Dovoljenje velja izključno na ozemlju države, ki ga izda.
  • TOP-partnerji Mednarodnega olimpijskega komiteja: z dovoljenjem Mednarodnega olimpijskega komiteja lahko TOP-partnerji uporabljajo podobo športnikov ali reprezentance v okviru vnaprej odobrenih tržno-komunikacijskih aktivnosti na več območjih hkrati.
Več o pravilih

Glavna sponzorja

Veliki sponzorji

Sponzorji

Glavni medijski sponzor