Marketinški model
Olimpijske igre ustvarjajo enega izmed najbolj uspešnih mednarodnih marketinških konceptov, ki dosega na milijone ljudi v več kot 200 državah sveta. Temelji na omejenem in prestižnem partnerstvu.
Olimpijske igre ustvarjajo enega izmed najbolj uspešnih mednarodnih marketinških konceptov, ki dosega na milijone ljudi v več kot 200 državah sveta. Temelji na omejenem in prestižnem partnerstvu.
Na prizoriščih olimpijskih iger komercialno oglaševanje ni dovoljeno, prav tako ne na opremi športnic in športnikov. Pravico do povezovanja z olimpizmom imajo le uradni sponzorji in partnerji z jasno opredeljenimi pravicami in ekskluzivnostjo. Zato imajo sponzorji in partnerji olimpijskega gibanja visoko prepoznavnost in ugled.
Med najprestižnejše oblike sodelovanja sodi globalni TOP program - ekskluzivno partnerstvo globalnih znamk z MOK, ki velja za enega najbolj cenjenih sponzorskih modelov v zgodovini športa.
Olimpijske igre so največji športni dogodek na svetu, hkrati pa tudi mnogo več. So izraz univerzalnih vrednot, simbol povezovanja med narodi in gibanje, ki presega tekmovanja in osvojena odličja. Srce gibanja je olimpizem, filozofija življenja, ki združuje telesno vzgojo, kulturo in etične vrednote. Olimpijske igre so praznik športa, prijateljstva in miru, kjer se prepletajo tradicija, odličnost in fair-play.
Mednarodni olimpijski komite 90 % vseh prihodkov vrača v šport, razvoj športnikov in olimpizma ter ustvarja in sofinancira programe, ki spodbujajo vrednote fair playa, spoštovanja in solidarnosti.
Olimpijski marketing se vse od pričetka iger moderne dobe, torej od olimpijskih iger v Atenah leta 1896 do današnje digitalne dobe, vseskozi razvija skozi inovacije: od prvih TV-prenosov do globalnih digitalnih platform, od globalnega spremljanja olimpijskih tekmovanj do licenc in olimpijskih kolekcij. Danes mednarodni olimpijski marketing predstavlja globalno mrežo odgovornega partnerstva med športom, tehnologijo in gospodarstvom.
Več informacij o financiranju lahko preberete na uradni strani olimpijskih iger.
Olimpijski komite Slovenije je bil ustanovljen 15. oktobra 1991 in takrat se je pričela tudi slovenska olimpijska marketinška zgodba. Danes povezuje široko mrežo sponzorjev in partnerjev, ki v Sloveniji omogočajo razvoj olimpizma ter zagotavljajo podporo športnikom.
Sponzorstva se sklepajo za štiriletni olimpijski cikel. Ravni sponzorstev so:
Sponzorji pridobijo ekskluzivno pravico uporabe olimpijskih simbolov, povezovanje s slovensko olimpijsko reprezentanco in olimpijci ter možnost komunikacije z olimpijskimi vsebinami.