Podari del dohodnine športu!

500 dni do Pariza 2024 odprta številna vprašanja

500 dni do Pariza 2024 odprta številna vprašanja
Do naslednjih poletnih olimpijskih iger, ki bodo v Parizu od 26. julija do 11. avgusta 2024, je še 500 dni. Prodaja vstopnic za igre dobro teče, pred igrami pa ostajajo številna odprta vprašanja, ključno, kako ravnati v primeru vojne v Ukrajini. Morebitnemu vključevanju ruskih in beloruskih športnikov bi najverjetneje sledil bojkot Ukrajincev.

 

Prodaja vstopnic kljub visokim cenam uspešna
Prireditelji olimpijskih iger v Parizu 2024 so sporočili, da so do zdaj prodali tretjino vseh vstopnic za tekmovanje oziroma 3,25 milijona. A obenem se srečujejo s kritikami zaradi prodaje paketov vstopnic in visokih cen. Velika večina Francozov, kar 82 %, meni, da so cene vstopnic za OI 2024 predrage. Poleg tega 79 % Francozov meni, da postopek za pridobitev vstopnic za olimpijska tekmovanja ni enostaven. 
Medtem ko smo lahko v prvi fazi kupili le paket vstopnic, z najmanj tremi vstopnicami v paketu, bo v drugi fazi prodaje, ki se bo začela 11. maja, mogoče kupiti tudi posamične vstopnice. Glede cen pa se razmerja ne bodo bistveno spremenila, saj bodo takrat na voljo tudi bolj zaželena tekmovanja, kot sta košarkarski finale in atletika.
 
Podpora pariškim igram med lokalnim prebivalstvom visoka
Kljub pritoževanju glede visokih cen vstopnic za #Pariz2024 ostaja podpora dogodku močna: 69 % Francozov meni, da je dobro, da bodo olimpijske igre v Parizu. In čeprav jih večina meni, da bodo te OI ustvarile gospodarske priložnosti za Francijo, jih obenem večina tudi ne zaupa organizatorjem, da bodo nadzorovali stroške tega dogodka in uravnotežili proračun med odhodki in prihodki.
 
Organizatorji morebitno vključitev Rusov in Belorusov preložili na Mednarodni olimpijski komite (MOK)
Prav vojna v Ukrajini ostaja eno ključnih vprašanj pred igrami ne le za organizatorje, temveč zlasti za MOK. Nekatere države, med katerimi je najbolj glasna Ukrajina, so pozvale k popolni prepovedi ruskih in beloruskih športnikov, druge pa so jim prižgale zeleno luč za udeležbo. Županja Pariza Anne Hidalgo je podprla izključitev ruskih in beloruskih športnikov, medtem ko se predsednik MOK-a Thomas Bach v izjavah bolj zavzema za "pot", ki bo Rusom in Belorusom omogočila, da tekmujejo pod nevtralni zastavo.
 
Glavobol za organizatorje tudi varovanje iger in transport
Svojevrsten glavobol organizatorjem predstavlja napovedana otvoritvena slovesnost na reki Seni, obdani z Eifflovim stolpom in drugimi spomeniki. To bo velik zalogaj za varnostne službe, saj prvotni načrt ob bregovih Sene predvideva do 600.000 gledalcev. Zasebna varnostna podjetja se trudijo zaposliti dovolj osebja, pri čemer se sprašujejo, ali bodo oblasti vpoklicale na pomoč vojsko, kot je bilo to za OI 2012 v Londonu. Generalni direktor organizacijskega odbora Etienne Thobois pravi, da so na mizi še vsi scenariji.

Vprašanje, ki se zastavlja, je tudi, ali bo pariški transportni sistem, ki ga v zadnjih mesecih pestijo pomanjkanje osebja in občasne stavke, zdržal za premikanje milijonov ljudi po mestu v času OI. Obstaja bojazen, ali bo podaljšanje ključne linije podzemne železnice do olimpijske vasi končano pravočasno, skrb vzbujajoče je tudi veliko pomanjkanje voznikov avtobusov. Tudi pariška letališča, ki po pandemiji covida-19 še vedno poskušajo vzpostaviti polno zmogljivost, so v tekmi s časom, da bi bila pripravljena na ogromen pritok tekmovalcev in gledalcev iz tujine.
 
Proračun za igre se vzpenja
Proračun organizacijskega odbora, od katerega sicer kar 96 % izvira iz zasebnih sredstev, narašča z inflacijo in nepredvidenimi dogodki. Lani se je povečal za deset odstotkov na 4,4 milijarde evrov. Tu so še 4,4 milijarde evrov za Solideo, podjetje, zadolženo za gradnjo objektov, ki gradi predvsem olimpijsko vas, skupni proračun iger 2024 znaša 8,8 milijarde evrov (leta 2017 so organizatorji predvideli 6,6 milijarde). A v resnici ta vsota 8,8 milijarde ne vključuje cele vrste stroškov, na primer stroškov, povezanih z varnostjo, ki bodo po prvi oceni 419 milijonov evrov. 

Glavni sponzor

Glavni medijski sponzor

Veliki sponzorji

Sponzorji