Podari del dohodnine športu!

Poslovna konferenca ŠPORT 2023: Športniki imajo enake vrednote kot podjetniki

Poslovna konferenca ŠPORT 2023: Športniki imajo enake vrednote kot podjetniki
Medijska hiša Delo je organizirala poslovno konferenco Šport 2023 s podnaslovom Športne vrednote in podjetniška miselnost. Zbrane so v uvodu pozdravili minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han, odgovorni urednik Dela Bojan Budja in predsednik Olimpijskega komiteja Slovenije Franjo Bobinac. Na konferenci so gostili pomembne športne in poslovne odločevalce, osrednji gost pa je bil nekdanji smučarski skakalec Robert Kranjec, ki je govoril o svoji poti v podjetništvo.
 
V uvodnem nagovoru je Matjaž Han, minister za gospodarstvo, turizem in šport, povedal, da so na športnem področju, odkar je aprila letos prešlo pod njegovo ministrstvo, naredili že nekaj korakov in da so rezultati že vidni. Poudaril je, da ima šport pomembno družbeno vrednost, koristen je za fizično in psihično zdravje ter izboljšuje življenje državljank in državljanov. Izpostavil je, da je v Sloveniji podjetniški duh razvit, kar je pomembno tudi za šport. Ta ne sme biti odvisen le od financiranja staršev, zato so pripravili prvi razpis v zgodovini za športno infrastrukturo. Športne prireditve povezujejo naš narod, šport pa izboljšuje življenje.

Gostitelj konference in odgovorni urednik Dela Bojan Budja je dejal, da ima šport pomemben multiplikativen učinek tako za posel kot tudi za mednarodno prepoznavnost, a da brez sponzorstev podjetij takih uspehov ne bi bilo. Izpostavil je tudi pomen ženskega športa, ki prinaša nove priložnosti. Poudaril je pomembnost pripovedovanja zgodb tudi v športu in predstavil primer zgodbe potovanja kosa triglavskega ledenika na olimpijske igre v Pekingu.

Franjo Bobinac, predsednik OKS, je opozoril, da je šport v Sloveniji fenomen in da nas športniki vedno znova razveselijo in povežejo. Šport je tudi poslovna priložnost, ki nagovarja zlasti mlade, zato je vesel, da bodo julija v Mariboru gostili Olimpijski festival evropske mladine (OFEM), ki se ga bodo udeležili številni mladi športniki in športnice iz kar 48 držav.
 

Gospodarski učinki športnih prireditev na gospodarstvo in družbo

V programu je sledila dr. Maja Zalaznik, redna profesorica na Ekonomski fakulteti Univerze v Ljubljani, ki je predstavila učinke športa in velikih športnih prireditev v Sloveniji na gospodarstvo in družbo z analizo, ki so jo pripravili s kolegi. Kot je povedala, je to prvi poskus izračuna. »Po podatkih za leto 2018 vsakih sto evrov dodatnega povpraševanja po športu dolgoročno prinese 177 evrov za celotno domače gospodarstvo. Multiplikator (1,77) je torej višji od povprečnega multiplikatorja za dejavnosti v Sloveniji, ki znaša približno 1,66,« je v uvodu povzela dr. Zalaznik.

Z ekipo je analizirala učinke ženskega evropskega prvenstva v rokometu in moškega svetovnega prvenstva v odbojki, ki ju je lani gostila Slovenija. Ugotovili so, da je vsak evro, porabljen v organizaciji ženskega rokometnega prvenstva, dolgoročno prinesel 4,46 evra celotne potrošnje gospodinjstev, podjetij in države, v organizaciji moškega prvenstva v odbojki pa 4,26 evra. »Potrebujemo sistemski pristop k pridobivanju, organizaciji in trajnostni izvedbi velikih športnih prireditev, treba je pripraviti ustrezen zakon in določiti standarde trajnosti,« je na koncu še poudarila dr. Maja Zalaznik.
 

Šport in posel

Predsednik uprave NLB Blaž Brodnjak je predstavil, kako se športne vrednote povezujejo s poslom in zakaj podjetja, kot je NLB, podpirajo šport in športne dogodke. Brodnjak je poudaril, da ko podjetje pelje otroke na neki športni dogodek, v njih vidi bodoče zaposlene, ki s spremljanjem športa gradijo svojo osebnost. Prepričan je, da šport med drugim gradi osebnosti mladih, saj »se v športu naučimo, da so vzponi in padci del vsake poti. Sili te, da treniraš več, izboljšuješ vadbeni sistem. In tudi vrhunski posel ni nič drugega kot šport, gre za čisto analogijo.« 

Govoru je sledil prvi panel, ki ga je moderirala dr. Milena Fornazarič iz Ariste Plus, govorili pa so o nezamenljivih žetonih (NFT) kot prihodnosti športnih navdušencev in se spraševali, ali so NFT-ji resen model vlaganj v šport ali zgolj minljiva domislica. V panelu so sodelovali Jožko Križan, strateg v športnem marketingu na Smučarski zvezi Slovenije, Klemen Gradišar, direktor Metacourta, in Peter Curk, direktor Iconomi Ltd.


Dolgoročna sponzorstva, ženski šport in nove priložnosti

V drugem delu konference se je urednica posebnih projektov na Delu Marjana Kristan Fazarinc z glavnim izvršnim direktorjem BTC-ja mag. Damjanom Kraljem pogovarjala o vrednotah in vlogi dolgoročnih sponzorstev kot prikazu družbene odgovornosti do kupcev, partnerjev in zaposlenih.

Drugi panel z naslovom Ženski šport, nove poslovne priložnosti, stare emocije je moderirala dr. Maja Zalaznik. O ženskem nogometu je govorila‎ Lučka Čokl Preis, direktorica marketinga v Triglavu, Zdravstveni zavarovalnici, o atletiki in ženskem rokometu mag. Anita Stojčevska, glavna izvršna direktorica SKB banke, o rokometu Deja Ivanović, športna direktorica ljubljanskega ženskega Rokometnega kluba Krim Mercator, o ženskem športu v lokalnem okolju pa Andreja Leskovšek McQuarrie, predsednica Ženskega nogometnega kluba Radomlje in direktorica podjetja McQuarrie svetovanje.

Konferenca se je sklenila s pogovorom dr. Milene Fornazarič z uspešnim športnikom, nekdanjim smučarskim skakalcem Robertom Kranjcem, ki je predstavil svojo pot v podjetništvo.

Poslovno konferenco je organizirala medijska hiša Delo s programsko partnerico Aristo Plus. Prireditev je zaključek večmesečne poslovne kampanje Šport 2023, ki so jo podprli: partnerica Delovega poslovnega centra Zavarovalnica Triglav, velika pokroviteljica Športna loterija, pokrovitelj Mastercard in partnerji BTC, Olimpijski komite Slovenije - Združenje športnih zvez, ESET Slovenija, Hervis, SKB banka, Pivovarna Laško Union, Znanstveno-raziskovalno središče Koper in Mercator.


 
Več o vsebini konference najdete na https://www.delo.si/dpc-sport, o poslovnem forumu pa
na https://sport.dpc.si/
 

Glavni sponzor

Glavni medijski sponzor

Veliki sponzorji

Sponzorji