Olimpijski marketing

Uporaba olimpijskih simbolov

Po podatkih svetovalnega podjetja Brand Finance je leta 2024 vrednost blagovne znamke, ki jo predstavlja pet olimpijskih krogov, dosegla 11,4 milijarde ameriških dolarjev, kar je za 37 odstotkov več kot leta 2021. S tem se olimpijska blagovna znamka uvršča med najvrednejše globalne športne znamke. Zato je uporaba olimpijskih simbolov hkrati privilegij in odgovornost. Z upravičeno in korektno rabo prispevate k ohranjanju njihovega pomena in bogate dediščine.

Olimpijski simboli so zakonsko zaščiteni

Simboli olimpijskih iger so:

  • olimpijski krogi,
  • olimpijska zastava,
  • olimpijski ogenj,
  • olimpjjski moto,
  • olimpijska himna,
  • olimpijska prisega,
  • olimpijska medalja,
  • olimpijska maskota,
  • olimpijska vas,
  • olimpijska bakla,
  • otvoritvena slovesnost,
  • zaključna slovesnost in
  • olimpijski plakat oz. poster.
Več o simbolih

Vsi simboli olimpijskih iger so zakonsko zaščiteni. Njihova nepooblaščena uporaba je strogo prepovedana. Vsi simboli, ki so ustvarjeni za posamezne igre, so last organizatorja olimpijskih iger, način njihove uporabe pa določa Olimpijska listina.

Uporaba simbolov Olimpijskega komiteja Slovenije je dovoljena izključno na ozemlju Republike Slovenije. Brez pisnega soglasja Olimpijskega komiteja Slovenije se simboli ne smejo uporabljati v komercialne namene.

Posebnost olimpijskih iger je, da so olimpijska prizorišča brez kakršnihkoli komercialnih ali sponzorskih vsebin. Na športni opremi športnikov je dovoljena le oznaka proizvajalca, na štartnih številkah pa le znak organizatorja.

Več o pravilih

Mednarodno varstvo (Nairobijska pogodba)

Varstvo ključnega olimpijskega simbola – petih olimpijskih krogov – določa Nairobijska pogodba (ratificirana v Sloveniji leta 1988). Na podlagi te pogodbe je Urad Republike Slovenije za intelektualno lastnino dolžan zavrniti registracijo znamke in prepovedati uporabo kateregakoli znaka, ki bi vseboval olimpijski simbol.

Glavna sponzorja

Veliki sponzorji

Sponzorji

Glavni medijski sponzor